25. juni 2017Mads Hansen vandt FM i lyn
Af Niels Henrik Sørensen
IM Mads Hansen blev en sikker vinder, da Fynsmesterskabet i lynskak blev afviklet lørdag d. 24. juni i Ungdomshuset i Odense med Frem Skakklub som arrangør.
Mads, der i påsken spillede med i Landsholdsklassen ved DM og som klubmæssigt repræsenterer Skanderborg og Frem, var som forventet ganske suveræn. I løbet af de 21 runder (7 runder i indledende gruppe og 14 runder i finalegruppen) satte Mads kun et halvt point til - imponerende på den måde at kunne leve op til favoritværdigheden.
Andenpladsen i finalegruppe 1 gik til Simon Wilbrandt, Jetsmark/Frem, og Jesper Knudsen, Læseforeningen, tog tredjepladsen.

Finalegruppe 2 blev vundet af Jakob Petersen, Middelfart, foran Jacob Foged Christensen, Frem, og Adesh Easwaralingam, Fredericia.

Finalegruppe 3 blev vundet af Jess Nykjær, Frem, foran Jakob Jensen, Læseforeningen, og Markus Maagaard, Frem.

Finalegruppe 4 blev vundet af Martin Møller, Vojens, foran Jonathan Roed Gundorf Jacobsen og Christoffer Vinter, begge Frem.

Resultatskemaer og billeder fra turneringen kan findes på www.frem-skakklub.dk