21. juni 2016Kristoffer Dyrgaard vandt FM i lyn 2016 - 2. del

Beretningen fra FM i lynskak 2016 går videre, efter at Kristoffer Dyrgaard har bragt sig foran 1-0 i lynomkampen mod Per Stentebjerg-Hansen:

2. omkampsparti.

Hvid: Per Stentebjerg-Hansen, FREM

Sort: Kristoffer Dyrgaard, FREM

FM i lyn, omkamp (2)

[noter: NEN]

24...Sf5 25.De2 Ld4 26.b3 Tc6 27.Lf4 Tfc8 28.Txc6 Dxc6 29.h3 b6 30.Td1 Lc5?! 31.Le4 De8 32.Lb1 Sd4?

33.De4! g6 34.Lxh6?!

34.Txd4! Lxd4 35.Dxd4+-.

34...Db5?? 35.Lg5? Se2+ 36.Kh2

36…Sc3! 37.Dh4 De2 38.Td2 Dxe5+ 39.g3 Sxb1 40.Lf6

40…Dh5!

Slutstillingen: 1. Kristoffer Dyrgaard, FREM 5,5p. 2. Per Stentebjerg-Hansen, FREM 5,5p. 3. Sven Judas, Nr. Aaby 4,5p. 4-5. Sophus M. Møller, FREM og Gert Aagaard, Springeren, begge 3p. 6. Jakob Petersen, Middelfart 2,5p. 7-8. Alexander Le Besq, FREM og Jesper Knudsen, LF, begge 2p.

Præmietagerne i finalegruppe 1: Sven, Per og Kristoffer.

Kristoffer Dyrgaard kan nu kalde sig dobbelt fynsmester, idet han tidligere på året vandt det ordinære FM 2016 arrangeret af Læseforeningen. I begge tilfælde er der tale om hans første FM-indtegninger.

Peter Morling overraskende vinder af gruppe 2

Med flere mesterspillere i feltet var Peter Morling, der først havde kvalificeret sig til finalegruppe 2 efter omkamp, en af feltets største outsidere, men det var bestemt ikke til at se på forløbet, idet han som ubesejret kom i mål et helt point foran klubkammeraten Niels Henrik Sørensen, der tabte det indbyrdes opgør i 5. runde.

Finalegruppe 2: Ib - Kurt og Peter - Tom.

Finalegruppe 2: Ib - Niels Henrik og Jacob - Tom.

Bedst placerede i gruppe 2: 1. Peter Morling, FREM 6p. 2. Niels Henrik Sørensen, FREM 5p. 3-4. Tom Frantsen, FREM og Johnny Holler Johansen, LF, begge 4,5p.

Præmietagerne i finalegruppe 2: Niels Henrik og Peter flankeret af Kristoffer.

Jacob strøg til tops i finalegruppe 3

I denne gruppe lagde Jakob Jensen, LF ud med 3/3p., men derpå tabte han til Jacob Foged Christensen, FREM, der ellers var kommet halvskidt fra start, og efter et nederlag til Anders Jensen, Nyborg på det tidspunkt kun stod noteret for halvtreds procent.

Finalegruppe 3: Anders - Peter og Andreas - Jakob.

Det blev Jakobs eneste nederlag, men da Jacob vandt sine sidste fire partier, sikrede han sig førstepladsen et halvt point foran LF-spilleren.

Finalegruppe 3: Markus - Michael og Jacob - Christoffer.

De bedst placerede i finalegruppe 3: 1. Jacob Foged Christensen, FREM 5,5p. 2. Jakob Jensen, LF 5p. 3. Anders Jensen, Nyborg 4,5p.

Præmietagerne i finalegruppe 3: Jakob og Jacob flankeret af Kristoffer.

Jonathan Roed suveræn i finalegruppe 4

Den nederste gruppe, der igen primært bestod af juniorspillere, blev totalt domineret af Jonathan Roed Gundorf Jacobsen, FREM, der vandt samtlige syv partier.

Finalegruppe 4: Martin - Tobias og Jonathan - Dan.

I slutstillingen var han hele to point foran klubkammeraten Tobias Aagaard Hansen, hvilket var den største margin ned til andenpladsen blandt alle finalegruppe-vindere.

Finalegruppe 4: Elias - Martin og Jonathan - Jonathan.

De bedst placerede i finalegruppe 4: 1. Jonathan Roed Gundorf Jacobsen, FREM 7p.(!) 2. Tobias Aagaard Hansen, FREM 5p. 3. Martin Møller, Vojens 4,5p.

Præmietagerne i finalegruppe 4: Tobias og Jonathan flankeret af Kristoffer.

Se tabeller og mange flere billeder på arrangørklubbens hjemmeside: www.frem-skakklub.dk.