9. marts 2007 PrintvenligSpænding i Nr. Aaby
Af Arne Bech Madsen

Spændingen blev intensiveret i Nørre Aaby Open, og samtidig kom en ny mand i front. Ved at vinde det indbyrdes parti overhalede Thomas Christensen lidt overraskende den hidtil førende Lars Uffe Petersen og har nu et halvt points forspring før sidste runde. Kun disse to har chance for at ende øverst på sejrspodiet, og mens Lars Uffe skal op imod Andrew Velarde, der også spiller med om pengepræmierne, vil jeg personligt forsøge at gøre mit til, at Thomas i hvert fald ikke vinder!

I gruppe 2 er Chresten Nielsen gået alene i udbrud, og med blot et halvt point mod Jørgen Krone vil han ikke kunne hentes. De halsende forfølgere, Dennis Jespersen, Simon Juhl og Benny Sørensen er nemlig et helt point efter.

I basis 3 blev hidtil førende Bendt Christiansen indhentet af Leif Rasmussen, så de nu begge har 4 p. På 3½ ligger Niels Bommersholdt (færdigspillet), Steen Rasmussen og Marie Høj Lauridsen.

Basis 4 føres an af den eneste ikke-nørreåbyer, Bent Lerke, Assens med 5 p. Christian Hansen kan nå op, hvis han vinder sit udsatte parti mod en af agterlanternerne. Også Emil Rasmussen har 4 p.

Check i øvrigt Nørre Aaby Juniorskakklubs hjemmeside for samtlige resultater og stillinger.