14. juli 2006 PrintvenligTæt opløb i Vesterhavsturneringen

Med blot 2 runder igen er der lagt op til en spændende afslutning på Vesterhavsturneringen, idet 10 spillere deler førstepladsen med 5,5/7p., blandt dem finder vi FM John Rendboe, Århus Skakklub, som i en lang årrække spillede førstebræt for FREM. Han er efter 4 sejre i træk, senest gik det i aftes ud over FM Matthias Bach, Tyskland (2339), avanceret til bræt 2, hvor han i aften har sort mod Morten Topholm Ruds overmand GM Igor Rausis, Bangladesh.

I næste gruppe på blot 4 spillere med hver 5 point finder vi Kristoffer Dyrgaard, FREM, der efter karrierens måske største buk i 3. runde er kommet godt tilbage, og som det er tilfældet med Rendboe, kan Dyrgaard opleves LIVE, når han på bræt 6 har sort mod Aljos Feurstack, Tyskland (2327) i 8. runde.

Efter nederlaget til GM Rausis i 6. runde, spillede Morten Topholm Rud, Læseforeningen remis i den efterfølgende runde, og han er nu med i den 15-mands store forfølgergruppe, hvor alle står noteret for 4,5p.

Se de øvrige fynboers placering i den store åbne gruppe og i 5 runders gruppen på turneringens hjemmeside: www.northseacup.dk

Når partierne går i gang, kan du logge dig direkte på LIVE-dækningen ved at klikke på ovenstående link.

Udlændinge- dominans i Vesterhavsturneringen (17. juli 2006)
Mod belønnet ved Vesterhavet (13. juli 2006)
Morten Topholm Rud med i front/på LIVE i Vesterhavsturneringen (12. juli 2006)
Fynboer til Vesterhavsturnering (9. juli 2006)