9. juli 2006 PrintvenligFynboer til Vesterhavsturnering

I går påbegyndtes 21. udgave af Vesterhavsturneringen i Esbjerg, det foregår  i Rørkjærhallen, Ringen 42, 6700 Esbjerg, hvor de 94 deltagere spiller samlet i en stor gruppe over 9 runder, mens en 5-runders EMT med 10 deltagere sættes i gang mandag.

Ud over 2 runder i den åbne gruppe i dag, byder søndagen også på en stor skoleskakturnering.

Spilletider: 4. – 8. runde mandag 10. – fredag 14. juli kl. 18 – 23 9. runde lørdag 15. juli kl. 10 – 15.

Feltet føres an af 4 stormestre: Kveinys, Litauen, Rausis, Bangladesh, Schebler, Tyskland og Djuric, Serbien, fulgt af 3 internationale mestre, heriblandt Mikkel Antonsen, Næstved, der som 7. seedet er det bedste danske bud på en topplacering.

Fyn er repræsenteret med 9 spillere, nemlig 19. seedede Morten Topholm Rud, Læseforeningen Elo: 2195 (21) Kristoffer Dyrgaard, FREM (2165) (33) Stefan Wiwcker, FREM (2052) (35) Johnny Holler Johansen, Læseforeningen (2006) (58) Cipriano Sande Caceres, OS (1839) (62) Ove Matras, Faaborg (da. rating: 1792) (86) Morten Jannik, OS (da. rating: 1437).

I 5-runders gruppen deltager de to Indslev-spillere Poul Jacobsen (1635) og Joakim Hansen (1515). Her spilles 10. – 14. juli kl. 18 – 23.

Se hvordan fynboerne klarer sig på turneringens hjemmeside: www.northseacup.dk, hvor der vises 6 LIVE-partier fra hver runde; således var såvel Johnny Holler Johansen som Stefan Wiecker direkte på i 2. runde, hvor begge dog endte i taberens rolle.

Udlændinge- dominans i Vesterhavsturneringen (17. juli 2006)
Tæt opløb i Vesterhavsturneringen (14. juli 2006)
Mod belønnet ved Vesterhavet (13. juli 2006)
Morten Topholm Rud med i front/på LIVE i Vesterhavsturneringen (12. juli 2006)