23. marts 2006 PrintvenligNy hjemmeside
Af Poul Jacobsen

Fyns Skak Union har hermed fornøjelsen at frigive sin nye hjemmeside. Vi har valgt at anvende samme løsning som DSU, hvorved vi opnår den sikkerhed at der altid er kvalificerede programmører som kan hjælpe os hvis det er nødvendigt.

Som med alt andet nyt er det en fordel at komme stille og roligt i gang med tingene, men allerede nu vil FU alligevel gerne løfte sløret for nogle af ambitionerne omkring hjemmesiden og samarbejdet med klubberne.

Nyhedsredaktøren tager sig af den overordnede nyhedsstrøm på siden, og vil løbende opdatere med større og mindre nyheder af lokal karakter.

Hver klub tilbydes at få sin egen lokale nyhedsredaktør, som får adgang til at oprette "klub-nyheder" direkte på siden. Interesserede skal rette henvendelse til Poul Jacobsen.

Hjemmesiden har samme kalenderfunktion som kendes fra DSU. Klubberne opfordres til at benytte denne flittigt, og allerede nu få lagt alle kendte begivenheder op - f.eks. turneringer som skal afvikles langt frem i tiden. Jo flere oplysninger kalenderen indeholder, jo bedre kan den enkelte klub og skakspiller planlægge sine fremtidige aktiviteter.